Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

Ostatnia szansa na pozyskanie środków z UE na inwestycje dla MŚP do 70% wartości projektu

Możliwe koszty do sfinansowania to realizacja projektów  inwestycyjnych w zakresie zakupu lub wdrożenia nowych rozwiązań technologicznych w produkcji i usługach np.:

- modernizacja/rozbudowa istniejącego zakładu produkcyjnego lub budowa nowego zakładu/nowej linii produkcyjnej itp.

- modernizacja istniejącej/stworzenie nowej infrastruktury do dystrybucji /sieć IT, hale magazynowe/ itp.

W przedmiotowym naborze ciężar oceny innowacyjności w składanych projektach postawiony będzie na weryfikację poziomu innowacyjności produktowej. Każdy projekt musi generować efekt w postaci wprowadzenia na rynek docelowy (o zasięgu minimum krajowym) nowego, lub znacząco ulepszonego produktu. Realizowane projekty mają prowadzić w szczególności do zmniejszenia szkodliwego oddziaływania na środowisko, m.in. poprzez ograniczenie energio-, materiało- i wodochłonności procesu produkcyjnego lub świadczenia usług, prowadzących do powstania nowego lub znacząco ulepszonego produktu lub usługi.

Ponadto w ramach projektów dodatkowo premiowane będą nowe rozwiązania marketingowe lub organizacyjne prowadzące do poprawy produktywności i efektywności (w tym np. logistyczne, w zakresie dystrybucji, systemów informacyjnych oraz zarządzania); zakupu niezbędnych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych dotyczących wprowadzenia zmian organizacyjnych.

Minimalna wartość inwestycji o wysokim potencjale innowacyjnym wynosi 8 mln PLN.

Konkurs ruszy 29 kwietnia br., w momencie składania wniosku Beneficjent musi posiadać pełną dokumentację łącznie z planami, pozwoleniami administracyjnymi, wymaganymi zgodami itp. – a to oznacza bardzo mało czasu.

W przypadku zainteresowania tematem prosimy o kontakt Panią Beata Styś, mail. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub ekspertem w dziedzinie inwestycji Robertem Karbowiakiem, mail. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

EFICOM S.A.

European and Financial Consulting

Nowogrodzka 68, 02-014 Warszawa

tel +(48 22) 623 82 14, fax +(48 22) 623 82 23

mobile: +48 883-188-166

www.eficom.eu

 

Poprawiono: piątek, 22, marzec 2013 10:50

Odsłony: 2835

Restrukturyzacja biznesu wg PROFINANCE sc

Firma PROFINANCE sc prowadzi działalność od marca 2007 pracując z firmami z różnych branż. Specjalizuje się w procesach restrukturyzacji biznesów produkcyjnych.

Firma PROFINANCE sc oferuje pełen zakres usług:

- postawienie diagnozy  -  definiowanie pól nieefektywnych

- dobór terapii - dobranie instrumentów do restrukturyzacji lub niwelacji pól nieefektywnych

- przeprowadzenie leczenia  -  wdrożenie zaproponowanych zmian

W pierwszej fazie współpracy specjaliści skupiają się na najważniejszych problemach firmy i ich restrukturyzacji, aby firma otrzymała dźwignię do jak największych zmian w krótkim czasie. Jest to szczególnie ważne obecnie w okresie zaostrzającej się rywalizacji rynkowej, aby zwiększać swoją konkurencyjność.

Najważniejsze pola do wzrostu efektywności biznesu:

- optymalizacja struktury organizacyjnej

efekt : skuteczny przepływ informacji

- efektywność operacyjna

planowanie produkcji wydziałowe i stanowiskowe
maksymalizacja wypełnienia mocy produkcyjnych - neutralizacja wpływu kosztów stałych na rentowność
motywacyjny system wynagrodzeń związany z efektywnością pracowników produkcyjnych

efekt : wzrost wydajności produkcji  20 - 30% oraz wzrost rentowności firmy

- efektywność sprzedażowa

potencjał funkcji pozyskiwania nowych klientów
walka o satysfakcję klienta
motywacyjny system wynagrodzeń związany z efektywnością pracowników pionu handlowego

efekt : wzrost sprzedaży i rentowności firmy

- efektywność finansowa

prawidłowe i precyzyjne kalkulacje cenowe jako funkcja wszystkich kosztów generowanych przez firmę, w tym kosztów stałych
diagnoza cyklu generowania gotówki

efekt : prawidłowe decyzje cenowe oraz płynność finansowa

Większość współczesnych biznesów powstało w okresie transformacji ustrojowej na początku lat 90-tych XX-go wieku i bazowało na odwadze oraz intuicji operacyjnej ich właścicieli. Możliwość korzystania ze wsparcia w zarządzaniu przez małe i średnie firmy również obecnie jest mocno ograniczona i zwykle firmy opierają się nadal na pierwotnej myśli twórczej i wiedzy ich właścicieli.

PROFINANCE sc powstało jako odpowiedź na potrzebę rynkową w zakresie profesjonalizacji zarządzania współczesnym biznesem. Firma bazuje na 20-letnim doświadczeniu właścicieli zdobywanym w biznesach produkcyjnych również o charakterze korporacyjnym na stanowiskach menadżerskich: produkcyjnych, handlowych i strategii zakupów.

Zainteresowanych współpracą z PROFINANCE sc prosimy o kontakt z biurem Izby lub bezpośredni kontakt z Panem Tadeuszem Nadrowskim (e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), który przybliży produkty firmy i udzieli odpowiedzi na pytania dotyczące działalności oraz metody pracy PROFINANCE sc.

Poprawiono: piątek, 22, marzec 2013 10:42

Odsłony: 2935

Szkolenia szansą na rozwój przedsiębiorstwa

Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym projekcie skierowanym do mikorprzedsiębiorstw. Projekt obejmuje następujące szkolenia:

1. "Pozyskiwanie funduszy na rozwój firmy" - 42 godz.
oraz do wyboru

2. "Dobry wizerunek firmy podstawą sukcesu" - 60 godz.
lub
3. "Planowanie finansowe i analizy inwestycyjne" - 60 godz.

Kto może wziąć udział w projekcie:
mikroprzedsiębiorstwa (do 10 osób), które posiadają swoją jednostkę organizacyjną na terenie woj. śląskiego. W szkoleniach mogą wziąć udział mikroprzedsiębiorcy oraz ich pracownicy (z wyłączeniem osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilnoprawnej).

Planowane rozpoczęcie zajęć w marcu 2013. Szkolenia będą odbywały się w godzinach dopołudniowych, popołudniowych lub w weekendy (do ustalenia z grupą).

Zapewniamy:
  • materiały szkoleniowe
  • catering
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia


Zajęcia będą się odbywać przy ul. Szajnowicza-Iwanowa 59 w Częstochowie.

ZGŁOSZENIA MOŻNA DOKONAĆ PRZECHODZĄC DO FORMULARZA ONLINE KLIKAJĄC TUTAJ.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiej Funduszu Społecznego w oparciu o Priorytet VIII. Regionalne Kadry Gospodarki; Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie Poddziałanie 8.1.1 Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.

 

Poprawiono: piątek, 15, marzec 2013 09:30

Odsłony: 2817

Zabezpiecz się przed skutkami kontroli

Komputer to w dzisiejszych czasach urządzenie bez którego ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie jakiegokolwiek biura. Łączy się to również z koniecznością zakupu oprogramowania. Jednak często zakupione legalnie oprogramowanie ze względu na złe użytkowanie i rozpowszechnianie w firmie przestaje być  „legalne” ,a należy pamiętać, że zgodnie z Art. 118.  §1 KK odpowiedzialność za używanie „nielegalnego oprogramowania” spada na zarządy i dyrekcje firm.

Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie już skontrolowała swoje oprogramowanie. Audyt Legalności Oprogramowania oferowany przez Członka RIPH - firmę ISK Sp. z o.o., profesjonalistę w tej dziedzinie, może uchronić Państwa przed nieprzewidzianymi skutkami kontroli legalności oprogramowania, które w ostatnim czasie przeprowadzane SA systematycznie w firmach przez instytucje odpowiedzialne za ochronę praw autorskich przysługujących producentom oprogramowania. Niestety wiele z nich kończy się wymierzeniem kary kontrolowanym podmiotom. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie rutynowego audytu, który pozwoli na czas wykryć błędy w użytkowaniu i rozpowszechnianiu oprogramowania w biurze i zapobiec ewentualnym karom finansowym, które przewiduje Kodeks Karny.

Poprawiono: piątek, 22, luty 2013 13:36

Odsłony: 2835

Współpraca samorządu gospodarczego i terytorialnego

Z radością informujemy, iż 30 stycznia o godzinie 12.30 w siedzibie Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach z inicjatywy Prezesa Regionalnej Izby Handlu i Przemysłu w Bielsku-Białej Pana Janusza Targosza oraz Prezydenta Rady Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie Pana Tadeusza Szymanka odbyło się spotkanie poświęcone przyszłości samorządu gospodarczego i współpracy izb terytorialnych województwa śląskiego.

To jakże ważne, historyczne spotkanie określające przyszłość izb oraz środowiska gospodarczego, a także współpracę z instytucjami okołobiznesowymi będzie miało swoją kontynuację w dyskusji do której zapraszamy również członków Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej, którzy chcieliby się podzielić refleksjami dotyczącymi wyżej wymienionych tematów. Jednocześnie informujemy, że kolejne spotkanie odbędzie się 6 marca 2013 roku, a jego tematyka odniesie się również do partnerstwa publiczno-prywatnego i współpracy samorządu gospodarczego z samorządem terytorialnym w odniesieniu do Urzędu Marszałkowskiego.

Swoje przemyślenia oraz uwagi dotyczące poruszanych tematów prosimy przesyłać na adresy e-mail biura Izby Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text13602+'<\/a>'; //--> , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">'+addy_text93018+'<\/a>'; //--> .

Poprawiono: środa, 13, luty 2013 14:14

Odsłony: 2902

Spotkanie Klastrów "BUDOSFERA", "AGLOMERACJA"

Zarząd Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie serdecznie zaprasza Państwa na posiedzenie Członków Regionalnego Częstochowskiego Klastra Budownictwa i Infrastruktury „BUDOSFERA” oraz Częstochowskiego Klastra Komunalnego „AGLOMERACJA”, które odbędzie się 21 lutego br. (czwartek) o godzinie 13.00 w Częstochowskim Parku Przemysłowo - Technologicznym przy ul. Wały Dwernickiego 117/121 w Częstochowie.

Tematami posiedzenia będą:

1. Prezentacja budowy budynku Centrum Edukacyjno - Targowego „EUREKA”.

2. Prezentacja pt: „Polityka klastrowa” - Pan Marcin Jabłoński, trener/ekspert międzynarodowy polityki klastrowej z firmy Connectionpoint Sp. z o.o.

3. Bieżąca informacja na temat klastrów: Regionalnego Częstochowskiego Klastra Budownictwa i Infrastruktury Budosfera, Częstochowskiego Klastra Komunalnego Aglomeracja, Śląskiego Klaster ECO-ENERGIA - Leszek Znamierowski.

4. Podpisanie Listów intencyjnych o współpracy między klastrami - Leszek Znamierowski.

5. Sprawy bieżące Klastra.

Spotkanie ma charakter otwarty, zapraszamy wszystkich zainteresowanych. Prosimy o potwierdzenie przybycia drogą elektroniczną bądź telefonicznie (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 34 366 09 67) do dnia 19 lutego br.

Poprawiono: środa, 06, luty 2013 13:08

Odsłony: 2479

Wybrano Promotora Częstochowskiej Gospodarki

Kobnext Sp. z o.o., Kaspersky Lab,  Exact Systems,   Asten Group Sp. z o.o., Yawal SA. oraz Pan Zbigniew Miszczyk to wyróżnieni w X edycji konkursu Promotor Częstochowskiej Gospodarki. Wyróżnienia przyznawane są za wyjątkowe zaangażowanie w działania na rzecz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości oraz tworzenie klimatu dla biznesu i nowych inwestycji. Mają one na celu propagowanie postaw aktywności obywatelskiej oraz promowanie rozwoju gospodarczego miasta.
 
W poniedziałek wieczorem podczas noworocznego spotkania w Filharmonii Częstochowskiej im. Bronisława Hubermana wyróżnienia wręczył Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. Tytuł i statuetkę „Promotora Częstochowskiej Gospodarki" otrzymała firma Kobnext Sp. z o.o.

Wyróżnieni Nagrodą Prezydenta Miasta Częstochowy „Promotor Częstochowskiej Gospodarki 2012" zostali:

Wyróżnienie główne:

Kobnext Sp. z o.o. - Dwukrotny Gepard Biznesu, laureat ogólnopolskiej „Budowy Roku" oraz „Jurajskiego Produktu Roku". Jedna z najbardziej dynamicznych i wszechstronnych firm w branży, realizująca zarówno projekty budowlano-montażowe, remontowe, modernizacyjne, jak i rewitalizacyjne. Sponsor sportu i kultury.


Wyróżnienia II stopnia:

Pan Zbigniew Miszczyk - Autor projektu „Budzenie przedsiębiorczości i wspieranie przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą", pomysłodawca i aktywny uczestnik klastrów „Budosfera" i „Aglomeracja". Aktywny Promotor działań o charakterze rozwojowym. Prezes Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie, pomysłodawca wielu inicjatyw gospodarczych.

Kaspersky Lab - Są polskim reprezentantem jednego z największych i najszybciej rozwijających się producentów oprogramowania antywirusowego i rozwiązań bezpieczeństwa informatycznego na świecie. Ubiegłoroczny laureat „Złotego Komputera" i autor „Produktu Roku 2012" magazynu IT Professional za Endpoint Security 8 - rozwiązanie przeznaczone do ochrony IT firmowych punktów końcowych.

Exact Systems - Wyróżnia ich myślenie nastawione na jakość,  a ich celem jest sukces Klientów. W ciągu 8 lat, startując z pozycji lokalnej firmy pozyskali ich nie tylko w całej Polsce, ale i w Niemczech, Czechach i Słowacji, wyrastając na lidera w outsourcingu kontroli jakości komponentów i wyrobów gotowych dla przemysłu motoryzacyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej. Ubiegłoroczny laureat prestiżowego Medalu Europejskiego przyznawanego przez Business Centre Club oraz Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny za produkt o najwyższych standardach europejskich.

Asten Group Sp. z o.o. - Jej dewizą jest wyprzedzać oczekiwania klienta. W krótkim czasie z lokalnego producenta urządzeń wentylacyjnych wyrosła na jednego z europejskich liderów w sprzedaży wtryskarek. Laureat „Diamentu Forbsa", „Gazela i Orzeł Biznesu", firma znana z aktywności w działalności społecznej oraz licznych inicjatyw prorozwojowych łączących świat biznesu i nauki.

Yawal SA - Pierwsza częstochowska spółka giełdowa. Lider i Gazela Polskiego Biznesu, dwukrotny laureat statuetki TopBuilder za Najlepszy, innowacyjny Produkt dla Budownictwa, jedna z pierwszych firm wyróżnionych godłem „Teraz Polska i jedna z nielicznych częstochowskich firm notowanych w „Złotej 500" największych prywatnych firm przemysłowych. Jednego z największych dostawców architektonicznych systemów profili aluminiowych w Polsce i jedną z największych grup aluminiowych w Europie Środkowo - Wschodniej.

Oryginalny artykuł dostępny tutaj

Poprawiono: piątek, 18, styczeń 2013 12:54

Odsłony: 2848

ARGO NAVI EKSPORT - OD PRZYGOTOWANIA DO REALIZACJI

Prezentujemy Państwu ofertę firmy Argo Navi K.Koćwin Sp.K., zrzeszonej w Regionalnej Izbie Przemysłowo - Handlowej w Częstochowie, którą mieli Państwo okazję poznać na Gali Konkursu Jurajski Produkt Roku.

ARGO NAVI EKSPORT   -   OD PRZYGOTOWANIA DO REALIZACJI


Prezentujemy Państwu usługę wsparcia i rozwoju sprzedaży eksportowej. Usługa skierowana jest  do przedsiębiorstw produkcyjnych, które dotychczas nie prowadziły sprzedaży swoich wyrobów na rynki zagraniczne oraz do przedsiębiorstw, które chcą rozszerzyć eksport o nowe rynki.

Usługa ma na celu zarówno przygotowanie Planu Rozwoju Eksportu, jak i rzetelne wykonanie realnych działań  wprowadzających plan w życie i w finale prowadzących do zwiększonej sprzedaży eksportowej.

W 2013 roku odbędą się kolejne dwie edycje dofinansowania rozwoju eksportu ze środków Unii Europejskiej  w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - "Paszport do eksportu" gdzie istnieje możliwość dofinansowania 50 % wydatków. Teraz jest już czas na podjęcie decyzji o rozwoju swojej firmy w przyszłości i wypłynięciu na szerokie rynki.

Ogólny zakres usług:

- Przygotowanie Planu Rozwoju Eksportu.
- Przygotowanie oferty i Listu Przewodniego w języku angielskim i innych językach w razie potrzeby.
- Wyszukiwanie potencjalnych klientów.
- Wysyłanie ofert, prowadzenie rozmów telefonicznych z potencjalnymi klientami.
- Udział w targach międzynarodowych i pomoc w ich przygotowaniu.
- Przygotowanie i udział w spotkaniach biznesowych w kraju i za granicą.
- Organizacja transportu międzynarodowego i płatności za wystawioną fakturę.

Sposób współpracy:

- Realizujemy Plan Rozwoju Eksportu – zaczynamy pracę, a nie kończymy na etapie jego przygotowania – informacje szczegółowe w załączniku.
- Korzystamy z doświadczeń i wiedzy przedsiębiorcy czerpiąc od niego informacje.
- Identyfikujemy ograniczenia, szanse i zagrożenia w każdym dziale przedsiębiorstwa.
- Przygotowujemy przedsiębiorcę do samodzielnego działania. Zostawiamy po sobie realną wartość dla rozwoju  eksportu.

Korzyści dla obsługiwanego przedsiębiorstwa – co po nas zostaje?

- Wiedza o własnym produkcie i jego konkurencyjności na rynkach.
- Cenniki, Introduction Letter, treść korespondencji mailowej gotowa do wysyłania ofert.
- Baza potencjalnych odbiorców i możliwość ciągłego nawiązywania kontaktów.
- Informacja zwrotna od klientów – dodatkowa wiedza i rozpoznanie rynku.
- Wiedza dotycząca transportu międzynarodowego i płatności międzynarodowych.
- Świeże spojrzenie i nowe pomysły na zwiększenie sprzedaży.
- Sprzedaż na eksport – zwiększenie obrotów i dochodów.

Jesteśmy członkiem RIPH w Częstochowie i dla firm zrzeszonych w izbie mamy specjalną ofertę współpracy na preferencyjnych warunkach.

Więcej informacji do pobrania tutaj

Chętnie spotkamy się z Państwem i odpowiemy na wszystkie pytania.  

Zapraszamy do współpracy


Marek Michalski
Doradca Ds. Eksportu
( tel.: +48 34 34 70 128
7 fax: +48 34 34 70 166
( mobile: +48 603 91 13 46
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Argo Navi K.Koćwin Sp.K.
ul. Al. NMP 24 lokal 14
42-202 Częstochowa
www.argonavi.pl

Poprawiono: piątek, 21, grudzień 2012 14:57

Odsłony: 3239