Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

Pomoc dla samorządów w odzyskaniu podatku VAT

Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie za pośrednictwem swojego partnera oferuje pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w walce o odzyskanie podatku VAT, który samorządy odprowadziły w związku z realizowanymi inwestycjami takimi jak: budowa dróg, szkół, stadionów i innej infrastruktury użytkowej. Od kilku lat samorządy występują w roli nie tylko organu podatkowego, ale też podatnika. Z wydawanych ostatnio przez samorządy na inwestycje ponad 40 mld zł rocznie, kilkanaście procent to właśnie podatek VAT. Gospodarze gmin starają się rozsądnie zarządzać finansami, ale w bardziej skomplikowanych sprawach potrzebują pomocy specjalistów, którzy indywidualnie podejdą do każdej sprawy. Podmioty zainteresowane pomocą w tym zakresie prosimy o kontakt z Biurem RIPH w Częstochowie.
tel: 34/34 48 258
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poprawiono: poniedziałek, 15, październik 2012 11:56

Odsłony: 2774

Podsumowanie spotkania dot. koncepcji tworzenia nowej Ordynacji Podatkowej

W dniu 20 września br. w Centrum Konferencyjnym przy Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie odbyło się kolejne spotkanie dotyczące koncepcji zmian w Ordynacji Podatkowej.
Uczestnikami spotkania byli: Pani Maria Widera (BIURO NOVUM, Kancelaria Księgowo- Podatkowa JMT Spółka Partnerska - na zdj.), Pani Maria Krakowian (Galtex SA), Pani Zofia Kuźniak (Kancelaria Biegłego Rewidenta CONTRA), Pani Magdalena Ociepa (WPI WUDIMEKS Sp. z o.o.), Pani Urszula Kulicka (Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji O.Cz. SA), Pan Tomasz Brymora (Kacper Sp. Komandytowa), Pan Mariusz Włodarczyk (Włodarczyk Motor), Pani Danuta Pałuszka (PS-FOOD Sp. z o.o.). Samorząd gospodarczy reprezentowała w imieniu Pana Dariusza Jadczyka z Regionalnej Organizacji Pracodawców Pani Barbara Kurek a Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową w Częstochowie Pan Tadeusz Szymanek (Prezydent Rady) oraz Pan Zbigniew Miszczyk (Prezes Zarządu). Na spotkanie przybyli również przedstawiciele administracji skarbowej Pani Joanna Powiązka (Urząd Skarbowy w Zawierciu) oraz Pan Jan Piper (Izba Skarbowa w Katowicach) oraz Parlamentarzyści: Pani Poseł Halina Rozpondek (PO), Pani Poseł Jadwiga Wiśniewska (PiS).

Pan Tadeusz Szymanek (na zdj. w środku) przypomniał wszystkim zgromadzonym, iż w dniu 23 października br. w Warszawie w Sejmie RP przy ul. Wiejskiej 4/6/8 odbędzie się konferencja poświęcona koncepcji funkcjonalnej budowy Ordynacji Podatkowej na którą zaprasza prof. dr hab. Dariusz Rosati (Przewodniczący Komisji Finansów Publicznych). Konferencja oraz wymiana myśli i doświadczeń mają doprowadzić do powstania projektu Ordynacji Podatkowej, która kompleksowo regulowałaby procedury powstawania, wymiaru, wykonywania i kontroli zobowiązań podatkowych.

Podczas spotkania omówiono zapisy w aktualnie obowiązującej Ordynacji Podatkowej, nawiązując również do obowiązującego prawa podatkowego, które zdaniem przedsiębiorców utrudniają prowadzenie działalności m.in. brak definicji ustawowej niezbędnych pojęć np. promocja, bonus, reprezentacja, ważny interes publiczny, nieodpowiednia długość terminów, które nie są dostosowane do realiów prowadzenia działalności, itp.

Zgromadzonych niepokoił fakt, iż Ordynacja Podatkowa i przepisy podatkowe są skonstruowane w mało czytelny sposób. To stanowi barierę w prowadzeniu działalności gospodarczej i skłania przedsiębiorców do występowania o interpretację poszczególnych przepisów. Z kolei mnogość interpretacji przepisów, wydawanych przez organy do tego uprawnione, prowadzi niekiedy do sytuacji, gdy interpretacje dotyczące jednego zagadnienia są ze sobą sprzeczne. W tej sytuacji trudno jest zapanować nad wszystkimi zmianami w prawie podatkowym.
W ocenie wielu uczestników spotkania przyczyną takiej sytuacji jest niedbalstwo legislacyjne, związane z łamaniem zasad sztuki legislacyjnej. Prawo podatkowe powinno być skonstruowane na tyle czytelnie i jasno że interpretacje nie powinny być potrzebne.

Zwrócono również uwagę na zapisy w ustawie o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (z późn. zmianami) a dokładniej na podstawową stawkę podatku 23% ze wskazaniem iż jest to zbyt wysoka stawka a w najbliższym czasie planowane jest zwiększenie tej stawki na 25%, co w dużym stopniu może utrudnić prowadzenie działalności gospodarczej przez przedsiębiorców. Wzrost stawki VAT może przyczynić się do wzrostu nadużyć. Według danych statystycznych z 2011 roku w Polsce wyłudzono 4 miliardy zł VAT-u natomiast w 2012 r. zdołano wykryć nadużycia na sumę 8 miliardów zł.

Pojawienie się nowych stawek i innych zmian planowanych zmian w podatku VAT będzie dużym wyzwaniem zarówno dla firm informatycznych piszących systemy obsługi firm, jak i dla samych przedsiębiorców, którzy z jednej strony muszą zadbać o aktualizację lub zakup odpowiedniego oprogramowania, a z drugiej strony przystosować politykę cenową firmy do nowych wymogów fiskalnych.

Serdecznie zapraszamy wszystkich przedsiębiorców, biura podatkowe, organizacje przedsiębiorców oraz podmioty zainteresowane do czynnego udziału w zgłaszaniu propozycji zmian w aktualnie obowiązującej Ordynacji Podatkowej.

Przypominamy, że w miesiącu wrześniu oraz październiku br. prowadzone są przez Panią Marię Widerę (BIURO NOVUM z siedzibą w Częstochowie przy Al. Jana Pawła II 72 lok 7) indywidualne konsultacje. Podczas konsultacji mają Państwo możliwość przekazania wszystkich sugestii oraz spostrzeżeń dotyczących Ordynacji Podatkowej.
(Prosimy uzgadniać termin spotkania telefonicznie 34/365 53 54).

Poprawiono: piątek, 05, październik 2012 09:53

Odsłony: 3274

FILM pt. „CZĘSTOCHOWA 1962 ROK”

Szanowni Państwo,


Studio Filmowe KAS FILM, działające od 1998 roku które zrealizowało już kilkadziesiąt filmów dla TV i na DVD (filmografia na stronie (www.kasfilm.pl), zwraca się z propozycją zamieszczenia spotu reklamowego Państwa Firmy przed filmem „Częstochowa 1962 rok” wydanym na płytach DVD.
Premierę film miał podczas XX Dni Częstochowy 25.08.2012 r. w kinie „Iluzja”. Pokaz cieszył się ogromnym zainteresowaniem, sala pękała w szwach, dla części widzów zabrakło niestety miejsc i musieli zadowolić się miejscami stojącymi. Po skończonym seansie autorzy filmu otrzymali gromkie brawa.
Obecnie film zostanie powielony na płytach DVD (partia informacyjna już wyszła).
30 minutowy film dokumentalny „Częstochowa 1962 rok” powstał w studio filmowym Kas Film. Udało nam się odnaleźć stare taśmy filmowe z Częstochowy z początku lat 60 ubiegłego wieku. Komentarz lektorski napisał Zbisław Janikowski znany częstochowski pisarz i satyryk a dostosował go do zebranego materiału filmowego realizator Krzysztof Kasprzak. Godzinne taśmy filmowe zostały przegrane cyfrowo w warszawskim studio filmowym, oczyszczone a następnie wybrane najlepsze fragmenty i zmontowane.
Prasa lokalna (Gazeta Wyborcza i Dzienni Zachodni, Gazeta Częstochowska, Niedziela i inne) wydrukują w najbliższym czasie lub wydrukowały już informacje na temat filmu.
Film będzie rozpowszechniany w kilkunastu tysiącach egzemplarzy (miasto ma zakupić tysiąc sztuk w styczniu – jak będzie nowy budżet). Będą także projekcje publiczne filmu (pokazy zamówiły już różne organizacje: Uniwersytet III wieku, Stowarzyszenie Plastyków im. Dudy Gracza, Towarzystwo Przyjaciół Częstochowy itp.), zakupią także szkoły.
Proponujemy Państwu w bardzo korzystnej ofercie zamieszczenie spotu reklamowego przed filmem w cenie 3 tyś zł + VAT za 10 sek. (czas do uzgodnienia, jeśli firma nie posiada swojego spotu reklamowego, możemy za dodatkową opłatą nagrać i zmontować).
Jako dodatek do płyty został dołączony 17 minutowy film dokumentalny pt. „NIEZAPOMNIANA CZĘSTOCHOWA”. Film ten otrzymał wyróżnienie na Festiwalu Filmowym MEDIATRAVEL 2009.
Egzemplarz pokazowy filmu możemy dostarczyć.
Z góry dziękuję w imieniu twórców filmu za zainteresowanie.

Producent filmu
Krzysztof Kasprzak

DANE KONTAKTOWE:
KAS FILM
42-200 Częstochowa
ul. Wały Dwernickiego 117/121
www.kasfilm.pl
www.filmczestochowa.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 603 528 963

Poprawiono: piątek, 21, wrzesień 2012 11:07

Odsłony: 3512

„Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem systemów ERP” - Podsumowanie

W dniu 29 sierpnia 2012 roku pod patronatem honorowym Instytutu Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”, Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie oraz Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie w Centrum Bankowo-Finansowym "Nowy Świat", odbyła się konferencja „Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem systemów ERP”.

Rozwiązania technologiczne podczas konferencji zaprezentowały takie firmy jak:

- Fideltronik 
- Arrow ECS
- Graphcom

Uczestnicy spotkania mogli dowiedzieć się m.in. o wykorzystaniu systemu ERP w zarządzaniu przedsiębiorstwem o strukturze rozproszonej, a także o dobrych praktykach i standardach w zakresie audytu wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego. Jak również, że najbardziej rentowna inwestycja to zakup i wdrożenie systemu ERP.

Niezależni Eksperci oraz Sponsorzy wyjaśnili uczestnikom konferencji, że wykorzystanie systemów ERP z całym swoim zapleczem technicznym staje się najważniejszym elementem działalności nowoczesnego przedsiębiorstwa.

Wykłady merytoryczne wygłosili:

- Jan Kordasiewicz - Kancelaria Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz 
- Andrzej Kasiński - Niezależny Konsultant w zakresie efektywności i zarządzania operacyjnego 
- Grzegorz Młyniec - Ekspert Niezależny 
- Marek Leśniak - Prezes Zarządu BHU S.A.
- Dr inż. Andrzej Kamiński - PW WZ

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za przybycie i zapraszamy na kolejne wydarzenia, organizowane przez firmę MultiTrain.

 

Poprawiono: środa, 19, wrzesień 2012 09:57

Odsłony: 2804

Spotkanie dotyczące koncepcji nowej Ordynacji Podatkowej

Zarząd Regionalnej Izby Przemysłowo – Handlowej w Częstochowie serdecznie zaprasza na kolejne, ogólnodostępne spotkanie poświęcone tworzeniu koncepcji nowej Ordynacji Podatkowej. Jest to kontynuacja prac w sprawie zmian w Ordynacji. Na ostatnim spotkaniu, w sierpniu br., uczestnicy skupili się na aktualnej ocenie funkcjonowania i praktycznej przydatności Ordynacji Podatkowej jako obowiązującego prawa podatkowego. Poruszono kwestię pozycji przedsiębiorcy w odniesieniu do prawa fiskalnego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym słabości przedsiębiorcy i obrony jego interesów w kontekście interpretacji prawa podatkowego.

We wrześniu i październiku br. w imieniu Izby Pani Maria Widera z Biura Novum prowadzi również indywidualne konsultacje, podczas których przedsiębiorcy i inne zainteresowane osoby mają możliwość przekazania swoich sugestii oraz spostrzeżeń na temat przepisów podatkowych. Uwagi te zostaną opracowane i przedstawione na spotkaniu.

Spotkanie odbędzie się w dniu 20 września 2012 r. (czwartek) o godz. 10.00 w siedzibie Regionalnej Izby Przemysłowo – Handlowej w Częstochowie.


Na spotkanie ws. zmian w Ordynacji zapraszamy parlamentarzystów, przedstawicieli instytucji okołobiznesowych, przedstawicieli Urzędów i Izb Skarbowych, lokalnych przedsiębiorców, biura podatkowe oraz zainteresowane osoby fizyczne i prawne.

Liczymy na niezawodny udział. Wszystkich zainteresowanych prosimy o potwierdzenie przybycia drogą elektroniczną bądź telefonicznie (tel: 34/344 82 58; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Poprawiono: środa, 12, wrzesień 2012 09:53

Odsłony: 2702

Promocja w biuletynie i na stronie RIPH

Szanowni Członkowie RIPH,

w związku z licznymi zapytaniami dotyczącymi możliwości reklamy w wydawnictwach Izby Zarząd Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie w imieniu Rady Izby zwraca się do wszystkich członków zrzeszonych w Izbie z propozycją zamieszczania prezentacji swoich firm, ogłoszeń reklamowych, wywiadów, informacji itp. w Biuletynie Informacyjnym wydawanym przez RIPH, na stronie internetowej jak i w cotygodniowym newsletterze gospodarczym.
Biuletyn Informacyjny w formie elektronicznej jest przesyłany do wszystkich członków, innych Izb Gospodarczych, instytucji otoczenia biznesu, jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów zainteresowanych natomiast w formie papierowej kolportowany jest do wszystkich urzędów, podmiotów zainteresowanych a także rozpowszechniany na comiesięcznych spotkaniach Regionalnego Częstochowskiego Klastra Budownictwa i Infrastruktury „BUDOSFERA” i Częstochowskiego Klastra Komunalnego „AGLOMERACJA”, spotkaniach organizowanych przez Izbę oraz tych w których bezpośrednio uczestniczą członkowie Zarządu reprezentując Izbę.
Od połowy 2011 roku Izba realizuje inicjatywę jaką jest newsletter gospodarczy – ten krótki informator zawierający zarówno wiadomości gospodarcze, jak również oferty i zaproszenia rozsyłany jest cotygodniowo w piątki za pomocą poczty elektronicznej.

Cennik:

•    Wywiad: 300,00 brutto
•    Ogłoszenie reklamowe: 50,00 – 100,00 brutto
•    Informacje o bonusach i rabatach: gratis

Wszystkie ceny podlegają negocjacji. Zainteresowane przedsiębiorstwa prosimy o kontakt z Biurem Izby. Zamieszczając powyższą informację zwracamy Państwa uwagę na ceny, które są NIEZWYKLE KONKURENCYJNE, na skuteczność odbioru przekazanych informacji, a jednocześnie zwracamy uwagę na aspekt zwiększenia dzięki ogłoszeniom (j.w. niewielkim kosztem!!!) budżetu Izby.
Prosimy osoby decyzyjne o zapoznanie się z w/w materiałem oraz nawiązanie kontaktu z RIPH w Częstochowie celem opracowania konkretnych danych.

W imieniu Zarządu, Rady Izby
Prezydent Rady
Tadeusz Szymanek

Poprawiono: piątek, 31, sierpień 2012 08:42

Odsłony: 2542

Kolejne spotkanie ws. Ordynacji Podatkowej za nami

W dniu 22 sierpnia br. w siedzibie Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie odbyło się kolejne spotkanie dotyczące koncepcji zmian w Ordynacji Podatkowej. Uczestnikami spotkania byli: Pani Maria Widera (Kancelaria Księgowo Podatkowa JMT), Pan Andrzej Królica (Kancelaria Prawno-Księgowa Terrach), Pani Danuta Pałuszka (PS-FOOD” Sp. z o.o.). Samorząd gospodarczy reprezentował Pan Dariusz Jadczyk z Regionalnej Organizacji Pracodawców, Pan Marian Kasprzak z Izby Rzemieślniczej, a Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową  Pan Tadeusz Szymanek (Prezydent Rady) oraz Pan Zbigniew Miszczyk (Prezes Zarządu).

Uczestnicy spotkania skupili się na aktualnej ocenie funkcjonowania i praktycznej przydatności Ordynacji Podatkowej jako obowiązującego prawa podatkowego. Przypominamy, że Ordynacja Podatkowa została uchwalana ustawowo w 1997 r., na bazie ustawy o zobowiązaniach podatkowych z 1986, oraz kodeksu postępowania administracyjnego. W międzyczasie Ordynację Podatkową modyfikowano – nieudolnie – przez dodatnie m.in. przepisów o porozumieniach cenowych, interpretacjach (!) podatkowych, zaświadczeniach. Brak w Ordynacji Podatkowej głównej idei odnoszącej się do aktualnych wymogów prawa podatkowego, choćby w odniesieniu do faktów, że należymy do Unii Europejskiej, a tym samym że w ciągu dekady 15 lat nastąpiło wiele zmian odnoszących się do roli podmiotów gospodarczych, jak i uwarunkowań ekonomicznych, radykalnie określającą rolę ustawodawcy i przedsiębiorców, co wymaga bieżącej oceny i dokonania pragmatycznych zmian.

Środowisko przedsiębiorców, jak i zarówno biur podatkowych, doradców ekonomiczno-podatkowych wielokrotnie podejmowało temat potrzeby urealnienia prawa podatkowego, a szczególnie jego uproszczenia, by logika zastąpiła różnorodność stanowisk i stworzyła partnerski klimat dla każdej ze stron: podatnika i ustawodawcy.

Uczestnicy spotkania przybliżyli tematy odnoszące się do bieżących kwestii związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i roli Ordynacji Podatkowej.

Przybliżono temat w sprawie amortyzacji środków trwałych pozyskanych z Funduszy Unijnych. Podatnik wówczas jest zobowiązany wprowadzić środek trwały do ewidencji tylko w chwili otrzymania dotacji, pomimo iż dużo wcześniej np. 6 m-cy otrzymał fakturę na zakup środka trwałego i jest w trakcie jego użytkowania. Problemem jest, czy amortyzacja środka trwałego pozyskanego m.in. ze środków unijnych powinna rozpoczynać się w chwili otrzymania faktury zakupu, gdzie podatnik asygnuje środki własne (oraz kredytu bankowego), czy też dopiero po uzyskaniu dotacji. Przestarzałość przepisów nie pozwala na kreatywne realizowanie planów przez przedsiębiorcę w obawie o niezaakceptowanie poniesionych kosztów i odpisów amortyzacji. Jest to często spowodowane przez służby kontroli skarbowej, a problem dotyczy momentu wpisania bezpośrednio w koszty uzyskania przychodów środka trwałego.

Zwrócono również uwagę na temat dotyczący refakturowania mediów.
W związku z nowelizacją przepisów w zakresie podatku VAT, która weszła w życie począwszy od 1 kwietnia 2011 r. zmieniły się zasady dotyczące rozliczania świadczeń kompleksowych, a przez to również refakturowania usług. Zmiana przepisów największy wpływ wywarła na rozliczenie mediów refakturowanych w związku z usługami najmu. Spółka świadcząca usługi najmu m.in. za media objęte podstawową stawką 8%, jest zobowiązana refakturować media wg stawki 23% VAT. Rosnące koszty często są przyczyną wypowiedzenia umowy najmu, a tym samym utratą dochodów, na czym traci podatnik i państwo.

Poruszono kwestię pozycji przedsiębiorcy w odniesieniu do prawa fiskalnego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym słabości przedsiębiorcy i obrony jego interesów w kontekście interpretacji prawa podatkowego. Uczestnicy poruszyli temat hierarchii ważności prawa działającego na korzyść podatników, zauważając że ostateczną decyzję i tak podejmuje urząd często niesprawiedliwą wobec przedsiębiorców. Zwrócono uwagę na potrzebę jednoznaczności związaną z partnerskim wizerunkiem pracy pomiędzy urzędem, a przedsiębiorcą oraz konieczności uproszczenia przepisów.

Zdaniem kolejnego uczestnika nie interpretacje tworzą prawo polskie, lecz konkretne ustawy. Często przepisy prawa podatkowego są sformułowane w sposób powodujący rozbieżności interpretacyjne i budzący wśród podatników wątpliwości, co do prawidłowego zastosowania przez nich przepisów podatkowych. Nieścisłości występujące w przepisach podatkowych powinny być eliminowane poprzez wydawane przez Ministra Finansów interpretacje prawa podatkowego obowiązujące wszystkie podmioty gospodarcze.

Pan Tadeusz Szymanek, jako reprezentant Izby i jednocześnie firmy Green Pack zwrócił uwagę na brak obecności na spotkaniu przedstawicieli środowiska gospodarczego. Świadczy to o małym zaangażowaniu naszych przedsiębiorców i słabości środowiska w tak bardzo istotnej kwestii   przepisów w prowadzonej działalności gospodarczej.

Naszym celem jest uzmysłowienie przedsiębiorcom, że mogą oni wpłynąć na kształt przepisów, które bezpośrednio ich dotyczą. Na organizowanych przez nas spotkaniach, nie tylko przedsiębiorcy, ale także przedstawiciele służb księgowych, kancelarii podatkowych oraz inne zainteresowane osoby mogą wyrażać swoje opinie na tak ważny temat, jakim jest budowa – obecnie - Ordynacji Podatkowej. Zebrane wnioski zostaną bezpośrednio przekazane na spotkaniu z lokalnymi Parlamentarzystami, które planowane jest na wrzesień tego roku.

Zapraszamy wszystkich przedsiębiorców, biura podatkowe, organizacje przedsiębiorców do czynnego udziału w zgłaszaniu propozycji zmian w Ordynacji Podatkowej.

Poprawiono: poniedziałek, 10, wrzesień 2012 15:33

Odsłony: 2522

Zapraszamy do współpracy z chorwackimi przedsiębiorcami!

Serdecznie zapraszamy Państwa do uczestnictwa w XIII Europejskich Dniach Kultury Ludowej, które odbędą się w dniach 31.08 – 2.09. 2012 r.

Z tej okazji do Częstochowy przybędzie liczna delegacja chorwackiego miasta Lepoglava. Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w dniu 1 września br. w Akademii Polonijnej w Częstochowie organizuje spotkania biznesowe pomiędzy przedsiębiorcami z naszego regionu i przedstawicielami podmiotów gospodarczych Republiki Chorwacji.

Firmy chorwackie wyraziły chęć nawiązania kontaktów z importerami we wszystkich dziedzinach handlu. Istnieje również zainteresowanie wymianą doświadczeń w dziedzinie wiedzy, techniki, technologii, wzornictwa, materiałów i surowców.

Tutaj można pobrać spis firm chorwackich, które mogą nawiązać współpracę z polskimi przedsiębiorcami. Profile firm obejmują głównie branżę spożywczą, odzieżową, drzewną, turystyczną oraz transportową.

Jeżeli są Państwo zainteresowani nawiązaniem kontaktów z którąkolwiek z podanych firm, bardzo prosimy o kontakt z biurem Izby do dnia 24.08.2012 r.

Do pobrania także program Polsko – Chorwackiego forum kulturalno-gospodarczego.

 

Poprawiono: piątek, 17, sierpień 2012 09:41

Odsłony: 2536