Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Częstochowie

Switch to desktop Register Login

ŚNIADANIE Z PRZEDSIĘBIORCAMI - 9 MAJA 2019 R. - ZAPRASZAMY

Szanowni Państwo,

w imieniu Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu „Śniadanie z przedsiębiorcami”, które odbędzie się w czwartek 9 maja 2019 r. od godz. 8:30 w Częstochowskim Parku Przemysłowo - Technologicznym, przy ul. Wały Dwernickiego 117/121.

Temat spotkania:

„Inwestowanie grupowe w mieszkania na wynajem”

Główne zagadnienia prezentacji:

  • Jak to działa?
  • Dlaczego warto?
  • Inwestycja, wynajem, zysk.

PRELEGENT

Artur Kaźmierczak - Partner Współzarządzający Grupą Mzuri, Prezes Zarządu Spółek Inwestowania Grupowego Mzuri CFI, członek Rady Nadzorczej Mzuri - największej w Polsce firmy zarządzającej wynajmem mieszkań.

Mzuri CFI to sposób na grupowe inwestowanie w nieruchomości. W ciągu 5 lat zebrane zostało ok. 40 mln zł kapitału, zaś w ciągu ostatnich 2 lat, odkąd pierwsze spółki Mzuri CFI osiągnęły dojrzałość, wypłacono 1,5mln zł zysku, co dało zwrot od ok.7 do kilkunastu procent.

Mzuri Investments wspiera w inwestowaniu w mieszkania na wynajem, dotąd pomogła nabyć i wyremontować już ok. 1200 mieszkań.

Gościem specjalnym spotkania z przedsiębiorcami będzie Prezydent Miasta Częstochowy - Krzysztof Matyjaszczyk

REJESTRACJA:

Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniu uprzejmie prosimy o rejestrację do 7 maja  2019 r. za pomocą formularza na naszej stronie internetowej: www.arr.czestochowa.pl - zapisy w zakładce „Śniadania z  przedsiębiorcami”

KONTAKT:

Osobą do kontaktu jest pani Paulina Ptaszek. Wszelkie pytania kierować można mailowo na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie pod numerem 34 360 56 88.

Udział w spotkaniu jest BEZPŁATNY.

Zapraszamy do udziału!

Poprawiono: poniedziałek, 29, kwiecień 2019 12:49

Odsłony: 533

Pracodawco, zgłoś wolne miejsce pracy lub stażu - Zapraszamy do udziału w projekcie.

Pracodawco! Potrzebujesz pracownika lub stażystę? Nie możesz znaleźć wykwalifikowanego pracownika? Pokryjemy koszty stażu lub przeszkolenia osoby bezrobotnej zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Biuro projektu "Z nową pracą w lepszą przyszłość" poszukuje pracodawców, którzy zainteresowani są pozyskaniem pracowników:

- na 3 miesięczny staż zawodowy lub

- przeszkolonych zgodnie z potrzebami pracodawcy lub

- do prac niewykwalifikowanych;

Zainteresowanych pracodawców prosimy o kontakt z Biurem Projektu, które prowadzi bazę ofert pracy i uczestników projektu zainteresowanych zatrudnieniem:

Fundacja Dla Rozwoju

al. Kościuszki 13, 42-202 Częstochowa

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 787-682-912 

Biuro projektu posiada bazę uczestników i uczestniczek projektu gotowych do podjęcia pracy. Istnieje możliwość zorganizowania rozmów kwalifikacyjnych dla zainteresowanych pracodawców.

W przypadku stażu, pracodawca nie ponosi kosztów przyjęcia osoby bezrobotnej na staż. Biuro Projektu pokrywa koszty stypendium stażowego, wstępnych badań lekarskich i odzieży roboczej osoby odbywającej staż. Pracodawca otrzyma od Biura Projektu środki finansowe na refundację dodatku do wynagrodzenia opiekuna lub opiekunki stażu zawodowego z tytułu sprawowania opieki.

Z uwagi na konieczność osiągnięcia efektywności zatrudnieniowej staży finansowanych przez Unię Europejską od pracodawcy wymagana jest deklaracja zatrudnienia stażysty po okresie stażu tj. w oparciu o jedną z trzech poniższych możliwości:

1) umowę o pracę na okres min. 3 miesięcy  i przynajmniej na 1/2 etatu;

2) umowę cywilnoprawną na min. 3 miesiące (min. wartość umowy - trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę);

3) umowę o dzieło - wartość umowy min. trzykrotność minimalnego wynagrodzenia.

Projekt "Z nową pracą w lepszą przyszłość"  współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, dla osi priorytetowej: VII. Regionalny rynek pracy, dla działania: 7.1. Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, dla poddziałania: 7.1.2. Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez pracy na obszarach rewitalizowanych – RIT.

Poprawiono: wtorek, 16, kwiecień 2019 11:44

Odsłony: 593

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE OD RIPH W CZĘSTOCHOWIE

Poprawiono: wtorek, 16, kwiecień 2019 10:45

Odsłony: 887

II FORUM NAUKOWE PRZYSZŁOŚĆ DLA BIZNESU - BIZNES DLA PRZYSZŁOŚCI

Szanowni Państwo,

w imieniu firmy ECOROCKUS COMPANY serdecznie zapraszamy do udziału na II Forum Naukowe ,,PRZYSZŁOŚĆ DLA BIZNESU - BIZNES DLA PRZYSZŁOŚCI", które odbędzie się 19.06.2019 w Częstochowskim Parku Przemysłowo-Technologicznym ul. Wały Generała Józefa Dwernickiego 117/121, 42-202 Częstochowa

Forum jest świetną okazją do wymiany poglądów, doświadczeń oraz pomysłów na temat współpracy między przedsiębiorstwami, uczelniami wyższymi oraz samorządami. Wspólne działania realizowane przez wymienione podmioty mogą przynieść liczne korzyści w wielu obszarach.

Tematyka Wydarzenia obejmuje niezwykle istotne elementy wchodzące w skład rozwoju gospodarczego, między innymi: społeczną odpowiedzialność biznesu, smart city, marketing oraz przedsiębiorczość. 

W ramach Forum zostanie wydana monografia. Każdy rozdział powinien zawierać od 20 tys. do 22 tys. znaków.
TEMATYKA
  1. 1. Nowoczesne trendy w zarządzaniu.
  2. 2. Ekologia jako podstawa innowacyjności.
  3. 3. Smart city jako nowoczesny trend w samorządach.
  4. 4. Przedsiębiorczość w miastach – szanse  i wyzwania. 
  5. 5. Miasta a biznes – efektywna współpraca kluczem do sukcesu.
  6. 6. Społeczna odpowiedzialność biznesu – potrzeba, moda czy obowiązek?
  7. 7. Równość w biznesie.
  8. 8. Świadomi konsumenci wyzwaniem dla marketingu.
  9. 9. Public relations jako podstawowy element promocji?
TERMINY
  • 30.04.2019 – nadesłanie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego wraz z tytułem artykułu (uczestnictwo z publikacją)
  • 25.05.2019 – nadesłanie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego (uczestnictwo bez publikacji)
  • 10.05.2019 – nadesłanie pełnego tekstu artykułu zgodnego z wymogami edytorskimi wydawnictwa oraz oświadczenia autora.
  • 31.05.2019 – ostateczny termin wniesienia opłaty
Formularz zgłoszeniowy proszę przesyłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
OPŁATY (ceny brutto – zawierają VAT)
  • Koszt uczestnictwa z publikacją 500 zł
  • Uczestnictwo bez publikacji 170 zł
  • Koszt publikacji artykułu bez uczestnictwa 350 zł
  • Studenci i doktoranci
  • Koszt uczestnictwa z publikacją 350 zł
  • Uczestnictwo bez publikacji 100 zł
  • Koszt publikacji artykułu bez uczestnictwa 350 zł
  • Koszt kolejnego artykułu tego samego autora 200 zł
 Opłaty proszę wnosić na konto
ECOROCKUS COMPANY IWONA HERBUŚ
ul. Wały Dwernickiego, 117/121, lok. 327,
Częstochowa 42- 202
36 1140 2004 0000 3602 7738 3046
mBank Oddział Bankowości Detalicznej
Opłaty obejmują opublikowanie referatu, materiały konferencyjne i wyżywienie. 

Link do strony: https://www.ecorockuscompany.pl/wydarzenia 

Poprawiono: poniedziałek, 08, kwiecień 2019 12:09

Odsłony: 885

Przedsiębiorco dołącz do projektu już dziś ! Zaproszenie do zaprezentowanie się w Biuletynie Ambasadora Młodego Przemysłu - Przemysłowa Akademia Rozwoju

Szanowni Państwo!

w imieniu Przemysłowej Akademii Rozwoju publikujemy informację i serdecznie zapraszamy do udziału w nowym społecznym projekcie pn. Ambasadora Młodego Przemysłu.

Celem projektu jest:

  • zwiększenie świadomości wśród młodzieży dotyczącej trendów na rynku pracy;
  • promocja kształcenia technicznego/branżowego zgodnie z potrzebami pracodawców;
  • stworzenie bezpłatnego Biuletynu Ambasadora Młodego Przemysłu.

Biuletyn dedykowany jest młodzieży ostatnich klas szkół podstawowych i gimnazjów, którzy stoją przed wyborem dalszej ścieżki kształcenia. Naszym zadaniem jest uświadomienie ich, że kształcenie techniczne i branżowe niesie za sobą możliwość podjęcia satysfakcjonującej i dobrze płatnej pracy na terenie Częstochowy lub w jego okolicach. Żeby mieć ku temu argumenty w biuletynie chcemy zamieścić informacje dotyczące firm, które prężnie działają na naszym terenie oraz ich potrzeb kadrowych (informacji o wakujących zawodach w perspektywie najbliższych pięciu lat). Zakłada się, że biuletyn dotrze do kilku tysięcy uczniów, rodziców oraz nauczycieli.

Zachęcam do włączenia się w ten społeczny projekt i udostępniania informacji dotyczących:

  • opisu firmy oraz profilu działalności,
  • wskazania wakujących zawodów w perspektywie 5 najbliższych lat,
  • wskazania osoby do kontaktu.

Wymienione informacje wraz z logotypami w formacie .png oraz .pdf proszę przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 15 kwietnia 2019 r.

W skład biuletynu wchodzą informacje o:

  • naszych Ambasadorach (23 uczniów);
  • szkołach technicznych i branżowych z Częstochowy oraz o kierunkach, na które będzie prowadzony nabór na rok szkolny 2019/2020;
  • wybranych zawodach, na które jest największe zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy;
  • lokalnych firmach.

Więcej informacji nt. projektu Ambasador Młodego Przemysłu oraz Przemysłowej Akademii Rozwoju w załączeniu.

W przypadku dodatkowych pytań prosimy o bezpośredni kontakt z koordynatorem projektu

Panią Pauliną Kordas  

t: +48 575 960 700;

@: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

www.przemyslowa-akademia.pl

Poprawiono: piątek, 05, kwiecień 2019 13:41

Odsłony: 641

RELACJA Z ZWYCZAJNEGO SPRAWOZDAWCZEGO WALNEGO ZGROMADZENIA CZŁONKÓW RIPH W CZĘSTOCHOWIE I WARSZTATÓW INWESTORSKICH DLA PRZEDSIĘBIORCÓW - 4 KWIETNIA 2019 R. HOTEL SCOUT CZĘSTOCHOWA - Sala konferencyjna - Kręgielnia - Turniej w Bowlingu - Zwycięzcy

W czwartek 4 kwietnia br. o godz. 15.00 w sali konferencyjnej Hotelu SCOUT w Częstochowie, obyło się tegoroczne, Zwyczajne Sprawozdawcze Walne Zgromadzenie Członków Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie. Obrady Walnego Zgromadzenia RIPH w Częstochowie zainicjował Prezydent Rady Izby - Pan Tadeusz Szymanek, który przywitał wszystkich zgromadzonych na sali Członków RIPH w Częstochowie. Następnie Prezydent Rady zgodnie z przyjętym Porządkiem Obrad Zgromadzenia, zaproponował kandydatów do Prezydium Walnego Zgromadzenia członków Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej. 

 Do Prezydium zostali kolejno wybrani:

* Przewodniczący Walnego Zgromadzenia – Pan Piotr Górnik

* Zastępca Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia – Pan Marek Kubara

* Sekretarz Walnego Zgromadzenia – Pani Maria Widera

* Asesor Walnego Zgromadzenia – Pan dr Edmund Golis 

Do składu Komisji Uchwał i Wniosków wybrano następujące osoby:

* Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków – Pani Grażyna Łuszczyk

* Członek Komisji Uchwał i Wniosków – Pan Mariusz Włodarczyk

W skład Komisji Skrutacyjnej weszli:

* Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – Pani Joanna Okularczyk

* Członek Komisji Skrutacyjnej – Pan Ryszard Mysłek

Podczas posiedzenia zaprezentowano sprawozdania z działalności RIPH w Częstochowie za 2018 rok tj. Sprawozdania z działalności: Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej RIPH w Częstochowie oraz Sprawozdanie finansowe za 2018 rok. Następnie podjęto uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi RIPH w Częstochowie oraz Radzie RIPH w Częstochowie.

Kolejną częścią Walnego Zgromadzenia Członków RIPH w Częstochowie były wystąpienia sponsorów, podczas której swoją prezentację przedstawili:

  • Skarbiec Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. – prezentacja Polskie Plany Kapitałowe
  • COLUMBUS ENERGY S.A. – prezentacja o wykorzystaniu rozwiązań fotowoltaicznych
  • Miejskiej Galerii Sztuki w Częstochowie – prezentacja dorobku i oferty Galerii
  • Przemysłowej Akademii Rozwoju – prezentacja na temat projektu Ambasador Młodego Pokolenia.

         

W celu podsumowania całorocznej pracy Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie Prezydent Rady, Pan Tadeusz Szymanek przedstawił prezentację na temat działań realizowanych przez RIPH w Częstochowie na rzecz współpracy biznesu z nauką.

Po zakończeniu części oficjalnej zaproszeni goście uczestniczyli w zaplanowanych Warsztatach inwestorskich dla przedsiębiorców, podczas których mieli możliwość wymiany doświadczeń i dobrych praktyk w przyjaznej atmosferze, promocji firm a przede wszystkim integracji i nawiązywania bezpośrednich kontaktów.   

W ramach Warsztatów został również rozegrany turniej o Puchar RIPH w Częstochowie w Bowlingu, podczas którego towarzyszyła nam świetna zabawa a pozytywnym emocjom nie było końca. Oczywiście nie zabrakło również zwycięzców turnieju, którzy uzyskali najlepsze wyniki.

Nagrody za trzy pierwsze miejsca wręczyli wspólnie Prezes Zarządu Izby Andrzej Broniewski i Prezydent Rady Izby Tadeusz Szymanek.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom:

  • I miejsce – Marek Domagała – Prezes Zarządu Computer Center
  • II miejsce – Marek Kubara – Prezes Kubara Sp. z o.o.
  • III miejsce – Artur Czech – Kierownik Wydziału Administracyjno -technicznego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Częstochowie

Zarząd i Rada Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie pragną podziękować wszystkim przybyłym gościom, za ich obecność na posiedzeniu i te niezapomniane chwile, które budują naszą społeczność, integrują a przede wszystkim pozostają w pamięci na długie lata. Mamy ogromną nadzieję, iż poprzez udział w wszystkich wydarzenia RIPH w Częstochowie będziemy mogli wspólnie umacniać pozycję naszej Izby, budować pozytywne relacje wśród przedsiębiorców i instytucji z nami współpracujących.

Szczególne wyrazy uznania należą się sponsorom Walnego Zgromadzenia za wsparcie działań organizacyjnych. Państwa zaangażowanie stanowi dowód zrozumienia rangi wydarzenia, bez którego nie byłaby możliwa organizacja obrad i warsztatów:

  • Koksowania Nowa Częstochowa Sp. z o.o.
  • Skarbiec Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.
  • ISD Huta Częstochowie Sp. z o.o.
  • POLONTEX S.A.
  • ELSEN S.A.
  • Hydromirex Sp. z o.o. Sp. komandytowa
  • CZ.P.B.P. „Przemysłówka” S.A.
  • F.P.H.U. „GREEN PACK” Tadeusz Szymanek oraz
  • COLUMBUS ENERGY S.A.
  • Firmie "TEST Systemy Uszczelniające" J.W. Okularczyk; M.,M. Stępień Spółka Jawna
  • Kubara Sp. z o.o.

Zdjęcia z posiedzenia dostępne są na Facebooku Izby - tutaj.

Poprawiono: poniedziałek, 08, kwiecień 2019 08:28

Odsłony: 632

PIERWSZE SPOTKANIE RADY UCZELNI UNIWERSYTETU HUMANISTYCZNO-PRZYRODNICZEGO IM. JANA DŁUGOSZA W CZĘSTOCHOWIE

Szanowni Państwo,

z przyjemnością informujemy, iż w związku z oficjalnym zaproszeniem otrzymanym od Rektor Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie prof. UJD dr hab. Anny Wypych-Gawrońskiej do składu Rady Uczelni i zgłoszeniem kandydatury, Prezes Zarząd RIPH w Częstochowie Andrzej Broniewski został pozytywnie oceniony i powołany przez Senat Uniwersytetu do składu Rady Uczelni. Senat Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie na posiedzeniu 27 marca 2019 roku powołał pierwszą Radę Uczelni.

W czwartek 4 kwietnia 2019 r. odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Uczelni, podczas którego ukonstytuowano nowo powołany skład Rady.

W skład Rady Uczelni weszło trzech przedstawicieli spoza wspólnoty Uczelni: 

  • dr Krzysztof Winiarski - Sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego (równocześnie wybrany przez Senat na funkcję Przewodniczącego Rady Uczelni), 
  • mgr Andrzej Broniewski - Prezes Zarządu Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Częstochowie, 
  • dr Zbigniew Brzezin - Prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Częstochowie. 


Jako reprezentanci wspólnoty Uczelni do składu Rady Uczelni powołani zostali: 

  • prof. dr hab. Elżbieta Hurnik, 
  • dr hab. Grażyna Rygał, prof. UJD, 
  • dr inż. Marcin Sosnowski. 

Członkiem Rady Uczelni została również Przewodnicząca Rady Samorządu Studenckiego Uniwersytetu Pani Klaudia Marlicka. 

Zadania Rady Uczelni określa Ustawa. Jednym z pierwszych zadań będzie zaopiniowanie Statutu Uczelni.

Serdecznie dziękujemy Rektor UJD prof. dr hab. Pani Annie Wypych-Gawrońskiej za zaufanie i możliwość współpracy na rzecz wspierania i rozwoju częstochowskiej Uczelni.

Poprawiono: piątek, 05, kwiecień 2019 09:17

Odsłony: 575

Spotkanie w Urzędzie Miasta Częstochowy z chińską delegacją zainteresowaną importem polskich produktów do Chin - 12 kwietnia 2019 r.

Szanowni Państwo,

pragniemy poinformować, że w dniach 10-14 kwietnia 2019 r. przebywać będzie delegacja z Chin pod przewodnictwem wiceministra handlu wraz z przedstawicielami administracji centralnej, regionalnej, izb oraz inwestorów. Zakres kompetencji tej delegacji to import produktów do Chin.

W dniu 11 kwietnia 2019 r. odbędzie się Forum Gospodarcze Polska Chiny 2019 w Centralnej Bibliotece Rolniczej w Warszawie.

Natomiast w dniu 12 kwietnia 2019 r. o godz. 11.00 w sali nr 118 Urzędu Miasta Częstochowy zaplanowane jest spotkanie chińskiej delegacji z przedsiębiorcami z Częstochowy i okolic, samorządem gospodarczym oraz światem nauki.
W związku z powyższym zapraszamy zainteresowane osoby do udziału w tym spotkaniu.

Delegacja przedsiębiorców Chin jest zainteresowana importem polskich produktów między innymi z sektorów:
- samochody/ części samochodowe
- produkcja i przetwórstwo żywności
- akcesoria dziecięce
- dekoracja wnętrz
- meble
- ceramika
- kosmetyki
- nowe technologie
- energia odnawialna
- przemysł związany z samolotami
- sprzęt i maszyny górnicze
- surowce naturalne
- e-usługi

Partnerzy:
-   Ministry of Commerce of the People’s Republic of China
-   People’s Government of Shanghai
-   China National Import EXPO Bureau Shanghai Municipal Commision of Commerce
-   Shanghai Yangpu District Government
-   China Custom Clearance Association
-   China European Association of Technology and Economic Cooperation
-   Shanghai Yangpu District Business Committee
-   Shanghai Customs Association
-   Oujian Group
-   Shanghai Xinhai Customs co. LTD
-   CCPIT
-   Shanghai Hengxingyuan Group
-   Shanghai Changxing Island Development co. LTD

Zainteresowane osoby prosimy o potwierdzenie udziału na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

tel. 34 370 77 78

Poprawiono: czwartek, 04, kwiecień 2019 08:34

Odsłony: 573